konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Wybrana konferencja już się odbyła 2018-09-20 - 2018-09-20

Wyszukaj po:                    Nazwie organizatora:   
nazwie konferencji lub opisie :   
miejscowość :   
  

Beta Academics 2018. "Mediatyzacja totalna? Człowiek i media w XXI wieku" - panel akademicki w ramach konferencji Internet Beta 2018


O Beta Academics 2018
Beta Academics to panel akademicki ogólnopolskiej branżowej konferencji Internet Beta 2018. Planujemy łącznie 16 referatów, w 4 następujących po sobie sekcjach.  Czas przeznaczony na wystąpienie to 15 minut. 
 
Dla kogo: dla badaczy nowych mediów, zainteresowanych także polską branżą internetową 

Kiedy: 20 września 2018 r. (drugi dzień konferencji Internet Beta 2018)

Gdzie: Centrum Edukacji Międzynarodowej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – kampus zamiejscowy w Kielnarowej k. Rzeszowa

Za ile: 250 zł

Cena obejmuje: 
• aktywny udział w panelu konferencyjnym
• publikację artykułu w czasopismach „Social Communication. Online Journal” (5 pkt, język angielski) lub „Studia Humana” (7 pkt., język polski, język angielski) – po pozytywnej recenzji
• bilet wstępu na pierwszy dzień konferencji InternetBeta2018 (19 września 2018 r.)
• korzystanie z cateringu w ramach InternetBeta 2018 w dniach 19-20 września 2018 r. (pierwsze dwa dni konferencji – obiad, kawa)
• gadżety konferencyjne
• możliwość udziału w imprezie wieczornej w Klubie LUKR w Rzeszowie ramach Internet Beta 2018 w dniu 19 września 

Terminy:
• zgłoszenia na konferencję  - do 20 lipca 2018 r. - http://www.internetbeta.pl/academics/
• weryfikacja zgłoszeń i informacja zwrotna dla badaczy – do 25 lipca 2018 r.
• ogłoszenie programu Beta Academics 2018 na stronie konferencji – 26 lipca 2018 r.
• przyjmowanie tekstów pokonferencyjnych do publikacji – 15 października 2018 r.
• publikacja tekstów – jesień 2018/wiosna 2019 – w zależności od liczby tekstów oraz poprawek porecenzyjnych

 Rada Naukowa Beta Academics 2018:
• prof. Tomasz Goban-Klas (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie) – przewodniczący;
• prof. Janusz W. Adamowski (Uniwersytet Warszawski);
• prof. nadzw. dr hab. Sławomir Gawroński (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie);
• prof. nadzw. dr hab. Marcin Szewczyk (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie);
• prof. nadzw. dr hab. Anna Siewierska-Chmaj (Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie);
• prof. nadzw. dr hab. Andrzej Adamski (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie);
dr hab. Tomasz Gackowski (Uniwersytet Warszawski).

Komitet Organizacyjny Beta Academics
• prof. nadzw. dr hab. Marcin Szewczyk mszewczyk@wsiz.rzeszow.pl
• dr Iwona Leonowicz-Bukała – ileonowicz@wsiz.rzeszow.pl
• mgr Łukasz Bis (Internet Beta 2018) – lbis@wsiz.rzeszow.pl

Mediatyzacja totalna? Dlaczego pytamy 

Mediatyzacja to zjawisko, w którym media przenikają nasz świat – wszystkie sfery życia człowieka, od pracy, poprzez czas wolny, komunikację z innymi, po sferę publiczną – politykę, ekonomię, kulturę, a coraz częściej także sfery dotychczas nieutożsamiane z mediami – religię czy związki emocjonalne. Dominującą rolę w procesie przejmowania kontroli nad całokształtem naszego istnienia pełnią dziś nowe media – cyfrowe, wielofunkcyjne, wszechobecne, nasycające rzeczywistość, która bez nich może wydawać się nudna, pusta, obca, a nawet frustrująca (co pokazują m.in. doświadczenia uczestników eksperymentu #BezSieci). Koncepcja mediatyzacji nie odnosi się do zamkniętej teorii dotyczącej zmiany mediów – zachęca raczej do otwartego prześledzenia zmian zachodzących we wzajemnym oddziaływaniu mediów oraz sposobach komunikacji, a także zmian procesów społecznych i kulturowych, znamiennych dla nowoczesności, takich jak globalizacja, indywidualizacja czy komercjalizacja. 

W tytule konferencji zadaliśmy sobie pytanie – czy o mediatyzacji w 2018 roku można powiedzieć, że jest totalna. Sięgnęliśmy przy tym do pojęcia instytucji totalnej, zaproponowanego przez Ervinga Goffmana. Instytucjami totalnymi  w rozumieniu Goffmana są te, „skupiające ludzi, znajdujących się w podobnej sytuacji, odciętych na jakiś czas od reszty społeczeństwa i prowadzących sformalizowany tryb życia” (Goffman 2011). Badacz utożsamiał totalność instytucji z procesem ograniczenia możliwości dokonywania wyborów i podejmowania samodzielnych decyzji przez osoby uzależnione lub przebywające w instytucji, która dodatkowo przejęła kontrolę nad czasem i przestrzenią, w której ludzie ci funkcjonują. Kluczowe w rozumieniu totalności jest dla nas stwierdzenie, iż „instytucja totalna pochłania część czasu i zainteresowania  swych członków i stwarza im jakby  odrębny świat (…) dąży do [ich] ograniczania (…)” (Goffman 2006). Izoluje jednostki od reszty społeczeństwa , przy pomocy barier fizycznych jak mur, drut kolczasty, ale też barier psychicznych – jak zbiory zakazów, nakazów, regulaminów, zależności finansowej, kulturowej, symbolicznej (Goffman 2006). Totalność instytucji to ograniczenie możliwości dokonywania wyborów i podejmowania samodzielnych decyzji, przejęcie kontroli nad czasem i przestrzenią, w której funkcjonują podopieczni tej instytucji. 

Zadajemy zatem pytanie: czy nowe media stwarzają dziś swoim odbiorcom przestrzeń funkcjonowania na wzór instytucji totalnej w ujęciu goffmanowskim? Jak dalece posunięta jest mediatyzacja życia współczesnego człowieka? Czy jest on jeszcze samodzielnie decydującym odbiorcą (choćby w myśl podejścia użytkowania i korzyści), czy już podopiecznym globalnych graczy na rynku nowych mediów, w tym mediów społecznościowych? I wreszcie – jakie mogą być tego skutki? Zapraszamy do dyskusji badaczy eksplorujących obszar mediatyzacji.

Bibliografia:
E. Goffman, Instytucje totalne. O pacjentach szpitali psychiatrycznych i mieszkańcach innych instytucji totalnych, Sopot 2011, s. 11.
E. Goffman, Charakterystyka instytucji totalnych, [w:] A. Jasińska-Kania i in. (red.), Współczesne teorie socjologiczne, Warszawa 2006, s. 316.

 



Opłata: 250

Początek konferencji: 2018-09-20
Koniec konferencji: 2018-09-20
dodaj konferencję do: wykop.pl
Lokalizacja konferencji :

Centrum Edukacji Międzynarodowej WSIiZ
Kielnarowa 386A
36-020  Tyczyn
Podkarpackie

Organizator konferencji:

Katedra Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
ul. Sucharskiego 2
35-225  Rzeszów
woj. Podkarpackie

Telefon: 607506059
Fax: 
ileonowiczbukala@gmail.com
http://www.wsiz.rzeszow.pl

Dodaj sprawozdanie
 






  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY