konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Wybrana konferencja już się odbyła 2010-11-21 - 2010-11-23

Wyszukaj po:                    Nazwie organizatora:   
nazwie konferencji lub opisie :   
miejscowość :   
  

Kontrola zarządcza a zamknięcie roku 2010 w świetle nowych zasad rachunkowości budżetowej


Prowadzący:  

Tomasz Wojtania - praktyk, ekspert z zakresu finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej; autor kilkudziesięciu publikacji w 'Rachunkowości Budżetowej' oraz podręcznika „Podstawy rachunkowości budżetowej”. Wieloletni wykładowca w jednostkach sektora finansów publicznych.

Szkolenie przeznaczone dla: państwowych i samorządowych jednostek budżetowych i pozabudżetowych, w tym likwidowanych gospodarstw pomocniczych, likwidowanych zakładów budżetowych oraz funduszy celowych.

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji pracowników państwowych i samorządowych jednostek budżetowych i pozabudżetowych w zakresie przepisów nowej ustawy o finansach publicznych i ustawy wprowadzającej ustawę o finansach publicznych, ze szczególnym naciskiem na związek kontroli zarządczej z rachunkowością budżetową w zakresie wiarygodności sprawozdań budżetowych i finansowych za rok 2010.  Na szkoleniu szczegółowo omówione zostaną nowe przepisy określające zasady rachunkowości budżetowej oraz plany kont tj. rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Ponadto na szkoleniu omówione zostaną zagadnienia dot. budżetowania zadaniowego oraz zarządcze aspekty wykorzystania informacji dostarczanych przez systemy informacyjne rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej.

Program:

1.    Główne założenia nowej ustawy o finansach publicznych i ustawy wprowadzającej ustawę o finansach publicznych.

2.    Likwidacja dochodów własnych – zasady otwierania nowych rachunków dochodów własnych        w jednostkach budżetowych oświaty.

3.    Likwidacja samorządowych funduszy celowych (problem funduszu geodezyjnego), likwidacja funduszy celowych z osobowością prawną i nowe zasady gospodarowania „kasowymi” państwowymi funduszami celowymi (problem funduszu pracy w PUP, w WUP i dysponenta FP).

4.    Likwidacja gospodarstw pomocniczych i państwowych zakładów budżetowych oraz likwidacja etatów w likwidowanych jednostkach pozabudżetowych oraz możliwości przekształcenia niektórych z nich w nowe formy organizacyjno-prawne (instytucje gospodarki budżetowej).

5.    Ustawa budżetowa - zakres budżetu państwa i wyodrębnianie z budżetu państwa budżetu środków europejskich.

6.    Wieloletni plan finansowy państwa oraz jego powiązanie z budżetem na dany rok i z budżetem zadaniowym.

7.    Uzasadnienie budżetu państwa w układzie zadań do ustawy budżetowej – typowe błędy związane  z budową miernika i ich krytyka, np.: poczucie zadowolenia obywateli czy też odsetek osób pozytywnie oceniających pracę instytucji.

8.    Wykonywanie budżetu państwa a wykonywanie budżetu środków europejskich – zlecenie płatności.

9.    Uchwała budżetowa - zakres budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

10. Wieloletnia prognoza finansowa jako nowa uchwała organu stanowiącego oraz jej powiązanie        z budżetem na dany rok.

11. Dysponowanie środkami budżetowymi  świetle nowych przepisów.

12. Nowe obowiązki w zakresie kontroli zarządczej – główne cele kontroli zarządczej.

13. Powiązanie kontroli zarządczej z zasadami wykonywania budżetu.

14. Powiązanie kontroli zarządczej z rachunkowością i sprawozdawczością budżetową i finansową – wiarygodność sprawozdań.

15. Kontrola zarządcza a nowe obowiązki organu stanowiącego dot. rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu.

16. Rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa jako system informacyjny wspomagający decyzje zarządcze – nadrzędne zasady rachunkowości budżetowej w nowym rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej .

17. Szczególne zasady rachunkowości środków budżetu państwa i ich wpływ na ustalenie wyniku wykonania budżetu państwa w świetle nowego planu kont.

18. Szczególne zasady rachunkowości budżetu środków europejskich i ich wpływ na ustalenie wyniku wykonania budżetu środków europejskich w świetle nowego planu kont.

19. Szczególne zasady rachunkowości budżetów gmin, powiatów, województw i ich wpływ na ustalenie wyniku wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego w świetle nowego planu kont.

20. Szczególne zasady rachunkowości jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych oraz państwowych funduszy celowych w świetle nowego planu kont – specyfika rachunkowości jednostek wykonujących budżet.

21. Zmiany w zasadach rachunkowości jednostek wykonujących budżet, m.in.: likwidacja pokrycia amortyzacji, likwidacja księgowania należności jako zobowiązań, likwidacja księgowania należności zahipotekowanych na koncie należności długoterminowych, likwidacja księgowania odsetek przypisanych, a niewpłaconych na koncie odpisów aktualizujących należności, wprowadzenie nowych kont do księgowania środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi oraz środków europejskich i zlecenia płatności, wprowadzenie nowych kont kosztów według rodzaju na nowych kontach zespołu „4”, wprowadzenie nowych zasad ujmowania przychodów i dochodów budżetowych na nowych kontach zespołu „7” oraz zysków i strat nadzwyczajnych, wprowadzenia nowych zasad księgowania funduszy celowych, w tym funduszu pracy jedynie u dysponentów funduszy (tj. w ministerstwach i urzędach państwowych), wprowadzenie nowych zasad inwentaryzacji nieruchomości, wprowadzenie nowych zasad ustalania wyników wykonania budżetu i wyniku finansowego, wprowadzenie nowej definicji sprawozdania finansowego gminy, powiatu, województwa oraz nowych wzorów sprawozdań.

22. Zasady prowadzenia dodatkowej ewidencji wydatków strukturalnych w świetle nowego planu kont.

23. Zaangażowania w świetle nowego planu kont.

24. Dostosowanie polityki rachunkowości do ewidencji zdarzeń objętych budżetem środków europejskich za rok 2010 – aneks do ZPK, niezbędne uzupełnienia treści ekonomicznej i dodanie nowych kont.

25. Zasady inwentaryzacji obowiązujące w roku 2010.

26. Zasady ustalania oraz prezentacji wyników wykonania budżetu i wyniku finansowego sprawozdaniu finansowym – nowa definicja sprawozdania finansowego.

27. Zasady sporządzania sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych.

28. Zasady sporządzania sprawozdań z wydatków strukturalnych za rok 2010.

29. Nowa procedura zatwierdzania sprawozdania finansowego i budżetowego za rok 2010 w jednostkach samorządu terytorialnego.

30. Odpowiedzi na pytania.

 

Informacje organizacyjne:

Cena szkolenia:  1690 zł

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu (2 dni),
  • zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym
  • (istnieje możliwość zakwaterowania w pokoju jednoosobowym za dodatkową opłatą - 60 zł),
  • pełne wyżywienie(od kolacji 21.11 do obiadu 23.11.2010), przerwy kawowe,
  • materiały szkoleniowe,
  • materiały do pracy (długopis, notes itp.)
  • uroczysta kolacja

 

Dział szkoleń Polexpert
Tel: 022 679 45 00
Fax: 022 678 31 07
Email: polexpert@polexpert.com.pl



Opłata: 1690

Początek konferencji: 2010-11-21
Koniec konferencji: 2010-11-23
dodaj konferencję do: wykop.pl
Lokalizacja konferencji :

Hotel Pałac Targon****
.
87-720  Ciechocinek
Warmińsko - Mazurskie







  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY