konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Wybrana konferencja już się odbyła 2010-11-15 - 2010-11-16

Wyszukaj po:                    Nazwie organizatora:   
nazwie konferencji lub opisie :   
miejscowość :   
  

Podstawy edukacji. Konteksty dydaktyczne.


 

Proponowana konferencja jest kolejną (czwartą) z cyklu spotkań poświęconych. „Podstawom edukacji…”, organizowanych przez Zakład Pedagogiki Ogólnej i Metodologii Badań Wydziału Pedagogicznego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Podtytuł konferencji „Konteksty dydaktyczne” wskazuje na zamiar przeniesienia debaty na temat paradygmatycznej zmiany w naukach pedagogicznych na grunt teorii kształcenia. Znakomita tradycja uprawiania dydaktyki jest tradycją filozoficzną, ale też obejmuje tworzenie konstrukcji teoretycznych obejmujących dziś takie dyscypliny jak: psychologia, socjologia, pedagogika. Wydaje się, że dopiero w takim otoczeniu teoretycznym możliwe jest tworzenie ogólnej teorii szkoły, nauczania i uczenia się. Tylko tak szeroki kontekst pozwala na zarysowanie wizji edukacji, które mają szanse lec u podstaw społecznie akceptowanych filozofii kształcenia.  Przyjęte założenia skłaniają do zaproponowania następującej problematyki: 1. Analizy historycznych (J.A. Komeński, J.F. Herbart, J. Dewey, W. Dilthey, R. Arends itd.), ale wciąż ważnych propozycji dydaktycznych, rozpatrywanych z punktu widzenia możliwości ich zastosowania we współczesnej edukacji. 2. Analizy przesłanek epistemologiczno-ontologicznych (metafizycznych), które tkwią u podstaw różnorodnych propozycji nauczania i wychowania (edukacji). 3. Osadzenia refleksji badawczej nad koncepcjami dydaktycznymi w określonej filozoficznej koncepcji człowieka, w niezbędnej perspektywie antropologiczno-filozoficznej. 4. Zaproponowania koncepcji kształcenia odnoszących się genetycznie do przedstawionych wyżej ujęć, formułowanych jednak wyraźnie na płaszczyźnie pedagogiczno-filozoficznej, w oparciu o określoną filozofię kształcenia.  5. Rozważenia możliwości skonstruowania spójnego (zwartego), całościowego i sensownego systemu dydaktycznego (tj. związku celów, treści, metod, form, środków dydaktycznych oraz sposobów oceniania). 6. Opracowania odpowiednich i niesprzecznych z przyjętą orientacją filozoficzną – psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych koncepcji podmiotu. 7. Rozważenia psychologicznych i językowo-technicznych uwarunkowań procesów dydaktycznych: a) emocji i motywacji ucznia, b) świata informacji, c) sfery komunikacji i jej nośników – mediów, d) obszaru operacji (działania), e) czasu – szybkości i przestrzeni.   8. Analizy psychologicznych własności podmiotów uczestniczących w edukacji komunikacyjno-językowej, której celem jest wyposażenie uczniów w zespoły cech składających  się na preferowany „typ osobowości (podmiotu)”. 9. Analizy wzajemnych związków i inspiracji pomiędzy teorią kształcenia (dydaktyką ogólną) a dydaktykami przedmiotowymi i szczegółowymi. W warstwie szczegółowej naszych rozważań proponujemy podjęcie takich zagadnień, jak: teoretyczny status dydaktyki ogólnej, status dydaktyk przedmiotowych (dydaktyk dyscyplin przyrodniczych, humanistycznych; dydaktyk przedmiotów artystyczno-literackich), wiedza i wartości w procesie nauczania, ukryty wymiar edukacji, teoria a praktyka nauczania, modele nauczania. Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie udziału w konferencji drogą e-mailową na adres:  wsoltysiak@ajd.czest.pl Wszelkie pytania można kierować do mgr inż. Wioletty Sołtysiak  wsoltysiak@ajd.czest.pl oraz do mgr Karola Motyla karol.motyl@o2.pl.

Proponowana konferencja jest kolejną (czwartą) z cyklu spotkań poświęconych. „Podstawom edukacji…”, organizowanych przez Zakład Pedagogiki Ogólnej i Metodologii Badań Wydziału Pedagogicznego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.

Podtytuł konferencji „Konteksty dydaktyczne” wskazuje na zamiar przeniesienia debaty na temat paradygmatycznej zmiany w naukach pedagogicznych na grunt teorii kształcenia. Znakomita tradycja uprawiania dydaktyki jest tradycją filozoficzną, ale też obejmuje tworzenie konstrukcji teoretycznych obejmujących dziś takie dyscypliny jak: psychologia, socjologia, pedagogika. Wydaje się, że dopiero w takim otoczeniu teoretycznym możliwe jest tworzenie ogólnej teorii szkoły, nauczania i uczenia się. Tylko tak szeroki kontekst pozwala na zarysowanie wizji edukacji, które mają szanse lec u podstaw społecznie akceptowanych filozofii kształcenia.

Przyjęte założenia skłaniają do zaproponowania następującej problematyki:

1. Analizy historycznych (J.A. Komeński, J.F. Herbart, J. Dewey, W. Dilthey, R. Arends itd.), ale wciąż ważnych propozycji dydaktycznych, rozpatrywanych z punktu widzenia możliwości ich zastosowania we współczesnej edukacji.

2. Analizy przesłanek epistemologiczno-ontologicznych (metafizycznych), które tkwią u podstaw różnorodnych propozycji nauczania i wychowania (edukacji).

3. Osadzenia refleksji badawczej nad koncepcjami dydaktycznymi w określonej filozoficznej koncepcji człowieka, w niezbędnej perspektywie antropologiczno-filozoficznej.

4. Zaproponowania koncepcji kształcenia odnoszących się genetycznie do przedstawionych wyżej ujęć, formułowanych jednak wyraźnie na płaszczyźnie pedagogiczno-filozoficznej, w oparciu o określoną filozofię kształcenia. 

5. Rozważenia możliwości skonstruowania spójnego (zwartego), całościowego i sensownego systemu dydaktycznego (tj. związku celów, treści, metod, form, środków dydaktycznych oraz sposobów oceniania).

6. Opracowania odpowiednich i niesprzecznych z przyjętą orientacją filozoficzną – psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych koncepcji podmiotu.

7. Rozważenia psychologicznych i językowo-technicznych uwarunkowań procesów dydaktycznych: a) emocji i motywacji ucznia, b) świata informacji, c) sfery komunikacji i jej nośników – mediów, d) obszaru operacji (działania), e) czasu – szybkości i przestrzeni.  

8. Analizy psychologicznych własności podmiotów uczestniczących w edukacji komunikacyjno-językowej, której celem jest wyposażenie uczniów w zespoły cech składających  się na preferowany „typ osobowości (podmiotu)”.

9. Analizy wzajemnych związków i inspiracji pomiędzy teorią kształcenia (dydaktyką ogólną) a dydaktykami przedmiotowymi i szczegółowymi.

W warstwie szczegółowej naszych rozważań proponujemy podjęcie takich zagadnień, jak: teoretyczny status dydaktyki ogólnej, status dydaktyk przedmiotowych (dydaktyk dyscyplin przyrodniczych, humanistycznych; dydaktyk przedmiotów artystyczno-literackich), wiedza i wartości w procesie nauczania, ukryty wymiar edukacji, teoria a praktyka nauczania, modele nauczania.

 

Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie udziału w konferencji drogą e-mailową na adres: 

wsoltysiak@ajd.czest.pl

Wszelkie pytania można kierować do mgr inż. Wioletty Sołtysiak  wsoltysiak@ajd.czest.pl oraz do mgr Karola Motyla karol.motyl@o2.pl.

 



Opłata: 300

Początek konferencji: 2010-11-15
Koniec konferencji: 2010-11-16
dodaj konferencję do: wykop.pl
Lokalizacja konferencji :

Wydział Pedagogiczny AJD
ul. Waszyngtona 4/8
42-200  Częstochowa
Śląskie

Organizator konferencji:

Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
ul. ul. Waszyngtona 4/8
42-200  Częstochowa
woj. Śląskie

Telefon: 668481186
Fax: 
karol.motyl@o2.pl
http://www.ajd.edu.pl

Dodaj sprawozdanie
 






  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY