|
Wybrana konferencja już się odbyła 2013-02-15 - 2013-02-16
|
|
VII Łódzka Konferencja Biograficzna Biografia i badanie biografii - „Osobliwości biografii edukacyjnych”
Do proponowanych przez nas zakresów rozważań nad biografiami edukacyjnych podczas obrad VII Konferencji w szczególności należą: 1. Zróżnicowanie biografii edukacyjnych w aspekcie edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej: a) poszukiwanie w biografiach procesów uczenia się w instytucjach (nie tylko edukacyjnych) i poza nimi b) odnajdowanie w biografiach obszarów uświadomionego i nieuświadomionego uczenia się oraz czynników uświadamiających uczenie się w biegu życia c) odkrywania epizodów edukacyjnych w biografii i ich znaczenia dla przebiegu życia d) przestrzeń nieformalnego uczenia się zawartego w biografii i jego funkcje e) określanie linii przebiegu biografii edukacyjnych f) diagnozowanie typowych i nietypowych sytuacji uczenia się obecnych w biografiach badanych osób g) fenomen biografii osób starszych i długowiecznych h) próba typologizacji biografii edukacyjnych i) próba interpretacji fenomenu biografii edukacyjnej w kontekście teorii andragogicznych 2. Zmiana życiowa a edukacja/uczenie się obecne w biografii . Edukacja/uczenie się czynnikiem zmiany odzwierciedlonej w biografii 3. Biografia edukacyjna a mądrość życiowa. Uczenie się z biografii (własnej i Innych) w procesie pozyskiwania mądrości życiowej. Mądrość życiowa „składnikiem” biografii edukacyjnej 4. Międzypokoleniowe uczenie się zawarte w biografii. Przekaz międzypokoleniowy i jego edukacyjny wymiar. 5. Poziom wykształcenia jako istotny czynnik w procesie uczenia się z biografii własnej i Innych. Podczas obrad konferencyjnych odbędą się także, co stało się już zwyczajem tych spotkań, zajęcia praktyczne (warsztatowe) z udziałem pracowników naukowych i studentów pedagogiki, których celem będzie ukazanie autorskich sposobów badania biografii.
Do proponowanych przez nas zakresów rozważań nad biografiami edukacyjnych podczas obrad VII Konferencji w szczególności należą:
1. Zróżnicowanie biografii edukacyjnych w aspekcie edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej:
a) poszukiwanie w biografiach procesów uczenia się w instytucjach (nie tylko edukacyjnych) i poza nimi
b) odnajdowanie w biografiach obszarów uświadomionego i nieuświadomionego uczenia się oraz czynników uświadamiających uczenie się w biegu życia
c) odkrywania epizodów edukacyjnych w biografii i ich znaczenia dla przebiegu życia
d) przestrzeń nieformalnego uczenia się zawartego w biografii i jego funkcje
e) określanie linii przebiegu biografii edukacyjnych
f) diagnozowanie typowych i nietypowych sytuacji uczenia się obecnych w biografiach badanych osób
g) fenomen biografii osób starszych i długowiecznych
h) próba typologizacji biografii edukacyjnych
i) próba interpretacji fenomenu biografii edukacyjnej w kontekście teorii andragogicznych
2. Zmiana życiowa a edukacja/uczenie się obecne w biografii . Edukacja/uczenie się czynnikiem zmiany odzwierciedlonej w biografii
3. Biografia edukacyjna a mądrość życiowa. Uczenie się z biografii (własnej i Innych) w procesie pozyskiwania mądrości życiowej. Mądrość życiowa „składnikiem” biografii edukacyjnej
4. Międzypokoleniowe uczenie się zawarte w biografii. Przekaz międzypokoleniowy i jego edukacyjny wymiar.
5. Poziom wykształcenia jako istotny czynnik w procesie uczenia się z biografii własnej i Innych.
Podczas obrad konferencyjnych odbędą się także, co stało się już zwyczajem tych spotkań, zajęcia praktyczne (warsztatowe) z udziałem pracowników naukowych i studentów pedagogiki, których celem będzie ukazanie autorskich sposobów badania biografii.
Opłata: 250
Początek konferencji: 2013-02-15 Koniec konferencji: 2013-02-16
|
|
dodaj konferencję do:
|
|
|
Lokalizacja konferencji :
Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne Uniwersytetu Łódzkiego ul. Rogowska 26 91-529 Łódź Łódzkie
|
|
|
Organizator konferencji:
Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego ul. ul. Pomorska 46/48 91-408 Łódź woj. Łódzkie
Telefon: 42 665 50 85 Fax: zaigs@uni.lodz.pl
|
|
|
Dodaj sprawozdanie
|
|
|
|
|