Siedziba firmy, nowoczesna sala konferencyjna, hotel z historią, a może jakaś niestandardowa lokalizacja, np. wagon kolejowy? Jednym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia, bo przecież miejsc na zorganizowanie konferencji prasowej jest sporo. Jeśli nie chcesz wpisać się w szablon, wybierz ofertę, która zaskoczy wszystkich przybyłych dziennikarzy i na długo zapadnie im w pamięć! W materiale damy Ci kilka wskazówek, jak to zrobić dobrze…
Plan działania, czyli co zrobić przed konferencją
Konferencja prasowa jest nieodłącznym elementem kontaktu marek, gwiazd, znanych osób i instytucji z dziennikarzami, którzy każdego dnia dostają setki zaproszeń na tego typu eventy. Jak zatem sprawić, by potencjalni odbiorcy Twojego wydarzenia, przyszli na nie z zaciekawieniem i zapamiętali je na dłużej niż godzinę po wyjściu z sali? Wystarczy odrobina fantazji i dobry plan działania! Zanim więc zaczniesz cokolwiek zamawiać i obdzwaniać lokale lub miejsca, zastanów się, jaki będzie powód zorganizowania Twojej konferencji i co chcesz przez nią osiągnąć. Pamiętaj o tym, by powód nie był błahy i nieciekawy. Musisz dać dziennikarzom prawdziwy przyczynek do napisania o Twojej firmie. Kolejnym krokiem będzie zaplanowanie budżetu, ustalenie daty, czasu trwania konferencji i ilości uczestników. Później przejdź do harmonogramu konferencji, przygotowania zaproszeń i ich dystrybucji oraz przygotowania materiałów prasowych. Pracy jest dużo, nikt nie będzie miał Ci więc za złe, jeśli skorzystasz z profesjonalnej pomocy w postaci agencji PR http://wizerunkowo.com/oferta/organizacja-konferencji-prasowych/, która ma doświadczenie w organizowaniu konferencji prasowych. Specjaliści PR służą swoim doświadczeniem i zaangażowaniem, dlatego jeśli nie masz zespołu, który może Cię wesprzeć w tych działaniach, zdaj się na pomoc agencji PR.
Miejsce i motyw przewodni
Aby wyróżnić się na tle podobnych imprez postaw na niestandardowy motyw przewodnim i miejscem. Najważniejszy jest dobry pomysł, bo to właśnie on pozwoli Ci sporo zaoszczędzić. Puść wodze fantazji i zaproś dziennikarzy do starego browaru, rzeźni, kokpitu samolotu czy na powieszoną 30 metrów nad ziemią platformę. Każdy pomysł, za którym będzie stała jakaś idea i spójność z tematem konferencji jest dobry. Pod warunkiem oczywiście, że wykażesz się w tej kwestii również subtelnością i swoistym wyczuciem – nie każdy chce przecież siedzieć w zakurzonej hali produkcyjnej… chociaż i to może mieć swój klimat.