Co warto wiedzieć o pracy audytora wewnętrznego?Przeczytany: 1212 razy Dodany: 2018-11-05 12:58:04 Aktualizowano: 2018-11-05 13:05:11Rola audytora w organizacji
Audytor wewnętrzny to bardzo ważna osoba w firmie pod kątem utrzymania systemu zarządzania jakością na odpowiednim poziomie. Zgodnie z wytycznymi normy ISO 9001 system musi być regularnie kontrolowany. Audytor wewnętrzny zajmuje się właśnie wykonywaniem audytów w organizacji. Dzięki temu uzyskujemy informację, czy wszystkie zalecenia są przestrzegane oraz w jakich obszarach należy wdrożyć działania naprawcze. Stały nadzór pozwala też na ciągłe doskonalenie systemu. Nieustanne ulepszanie zarządzania jakością przyspiesza ogólny rozwój firmy i wpływa korzystnie na jej efektywność i wyniki finansowe.
Zadania audytora wewnętrznego
Warto wiedzieć, że przeprowadzanie audytów to tylko jeden z wielu obowiązków audytora wewnętrznego. Do jego zadań należy także planowanie i przygotowywanie wszelkich dokumentów niezbędnych do wykonywania kontroli. Natomiast po zakończeniu audytu konieczne jest przygotowanie raportu zawierającego obserwacje i wyniki. Trzeba też pamiętać, że samo przeprowadzanie kontroli to dość złożone zadanie. Audytor wewnętrzny zajmuje się wtedy przeglądami dokumentacji oraz rozmowami z osobami pracującymi na różnych stanowiskach.
Kompetencje audytora
Aby dobrze wykonywać swoje obowiązki audytor powinien być odpowiednio wykwalifikowany. Kandydat na takie stanowisko musi doskonale znać normę, a także metodykę przeprowadzania audytów. Poza tym ważne są umiejętności praktyczne w tym zakresie. Idealnym przygotowaniem jest uczestnictwo w kursie dla audytorów wewnętrznych: https://szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/jakosc-szkolenia/audytor-wewnetrzny-szj-iso-90012008-irca
Wysłane 2018-11-05 12:58:04 przez gegol audytorkompetencjeArtykuły powiązane z powyższym
Sprzedawca to osoba, która nigdy nie przestaje się uczyć. Rozwój technologii i ciągłe zmiany sprzedażowych trendów zmuszają handlowca do nieustannej gonitwy za wiedzą. Bycie sprzedawcą to wieczne zmiany miejsca i dostosowywanie strategii od początku do końca do profilu klienta. Trudno zliczyć, jak wiele umiejętności posiadałby wzorowy sprzedawca, dlatego nikt, kto pracuje w sprzedaży, nie może zbyt wcześnie osiadać na laurach.
|
|