konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Czym są kompetencje XXI wieku?

Przeczytany: 1096 razy
Dodany: 2017-04-26 12:34:26
Aktualizowano: 2017-04-26 12:36:58

Kompetencje, czyli nasze umiejętności powinny ułatwić nam przetrwanie we współczesnym świecie. Ze względu na to, że cały czas on się zmienia, tak samo zmieniają się wymagania odnośnie tego, co przedstawiamy sobą. Jakie kompetencje są najbardziej poszukiwane? Jakie umiejętności zapewnią nam dobry start w przyszłość?
Jakie umiejętności warto w sobie kształtować?

Jak to zostało wyżej wspomniane, wymagane kompetencje są dostosowywane do zmieniającego się świata. Opublikowany niedawno raport New Vision for Education „Unlocking the Potential of Technology” dotyczący między innymi umiejętności i ich kształtowania, pokazuje wyraźnie, że niektóre z umiejętności pozostają niezmiennie potrzebne, inne są „wytworem” współczesnego świata i podyktowane są również współczesnym rynkiem pracy.

Do najbardziej pożądanych obecnie kompetencji zaliczyć należy przede wszystkim:

  • kreatywność i innowacyjność;
  • myślenie krytyczne i rozwiązywanie problemów;
  • komunikowanie się;
  • współpraca w grupie;
  • wyszukiwanie i zarządzanie informacją;
  • rozumienie mediów;
  • korzystnie z technologii informacyjno-komunikacyjnej;
  • elastyczność, zdolność adaptacji do nowych warunków;
  • umiejętności społeczne i wielokulturowe;
  • odpowiedzialność i skuteczność;
  • przywództwo.

 

Jak kształtować w sobie umiejętności wymagane we współczesnym świecie?

Umiejętności, które obecnie są wymagane można w sobie wykształcić. Starsze osoby mogą brać udział w specjalistycznych kursach. Jednak warto też zadbać o to, by już najmłodsze pokolenia w odpowiedni sposób kształtowały w sobie te umiejętności. Odpowiednie programy edukacyjne należy wprowadzać na każdym etapie kształcenia – już w szkołach podstawowych. Oczywiście ich poziom musi być dostosowany do wieku i umiejętności dzieci i młodzieży. Jednak największy nacisk należy kłaść na kształtowanie umiejętności młodzieży licealnej. Dlatego właśnie grupa LifeSkills utworzyła między innymi liceum ogólnokształcące, którego autorskie programy nauczania uwzględniają dane zawarte w wyżej wspomnianym raporcie. Liceum organizuje dni otwarte, w ramach których można przekonać się, jak wygląda nauka, która przygotowuje uczniów do pokonywania wyzwań współczesnego świata. Informacje dotyczące zarówno szkoły, jak i całej grupy można sprawdzić na stronie www.lifeskills.pl

Wysłane 2017-04-26 12:34:26 przez M-S-M
przywództwomediaszkolenia miękkiezarządzanie
Artykuły powiązane z powyższym
Badanie 360 to nowoczesna metoda oceny pracowników, która zdobywa coraz większą popularność w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.
W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku.

Wysłano 2019-12-02 09:59:31
Prowadzenie biznesu opartego o sprzedaż internetową to obecnie nie lada wyzwanie. W dobie bardzo ostrej konkurencji musimy zrobić wszystko, aby wybić się ponad innych i - co najważniejsze - zrobić to w pozytywny i dobrze kojarzący się sposób.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY