Dobry lider podstawą organizacjiPrzeczytany: 853 razy Dodany: 2015-05-05 11:32:06 Aktualizowano: 2015-05-05 11:35:27Organizacja konferencji nie należy do najłatwiejszych czynności. Jest to proces rozległy i wymagający dużego zaangażowania. Jedna osoba nie jest w stanie sama zoorganizować tak dużego wydarzenia. W zależności od skali przedsięwzięcia, potrzebne jest kilka, a niekiedy nawet i kilkanaście osób do pomocy odpowiedzialnych za różne sfery organizacji (program, promocja, sprawy techniczne itd.). Aby dobrze przydzielić obowiązki poszczególnym osobom (a później nimi odpowiednio zarządzać) dobrze jest posiadać cechy lidera, przywódcy. Kim jest lider? Jaki powinien być?
Zarządzanie grupą ludzi nie należy do najłatwiejszych procesów. Każdy ma inny charakter, inne przyzwyczajenia, inne tempo pracy itd. Do zapanowania nad tym wszystkim potrzebny jest przywódca, który powinien posiadać odpowiednie kompetencje, wiedzę – tak, aby swoim doświadczeniem móc się podzielić ze współpracownikami. Lider powinien umiec dostrzec zdolności tkwiące w każdym z nich – w końcu to ich kreatywność może pozytywnie wpłynąć na organizację (np. konferencji). Ważnym czynnikiem jest także odpowiednia motywacja, która przerodzić może się później w satysfakcję z wykonanej pracy, a co za tym idzie – chęć dalszego działania. Liczy się konstruktywna krytyka – bezpodstawna ocena nie jest zbyt wiele warta. Równie ważną cechą dobrego lidera jest umiejętność komunikacji – musi umieć słuchać oraz mówić. Co więcej, kierownik powinien pokazywać swoim współpracownikom, że to, nad czym wspólnie pracują na prawdę ma sens, że to jest ich wspólny cel.
Podstawy zarządzania, zarządzanie kadrami, zarządzanie wizerunkiem, zarządzanie w sytuacjach kryzysowych – te informacje mogą przydać Ci się do tego, aby skutecznie zarządzać organizacją (bo przecież organizacja to w głównej mierze ludzie!). A to wszystko dzięki platformie edukacyjnej Notatek.pl !
Wysłane 2015-05-05 11:32:06 przez M-S-M Notatek.plArtykuły powiązane z powyższym Brak pokrewnych artykułów |