O korzyściach płynących z reklamy w mediach cyfrowych raczej nikogo nie trzeba już przekonywać. Telefonia komórkowa, telewizja i Internet skutecznie zdominowały nasze życie. Świat rzeczywisty i wirtualny przenikają się, przez co momentami nie jesteśmy w stanie rozróżnić co jest prawdą a co fikcją. Warto wykorzystać potencjał drzemiący w Internecie oraz pozostałych mediach cyfrowych, by wzmocnić swoją pozycję na rynku.
Odbiorcę trzeba zaskoczyć
Codziennie na nasze skrzynki pocztowe przychodzi kilka lub kilkanaście reklam, które nawet nie zachęcają do otwarcia. Newslettery, aktualizacje z mediów społecznościowych to wręcz codzienność. Użytkownicy są przyzwyczajeni do otrzymywania wiadomości e-mail, które w większości niczym się od siebie nie różnią. I w tym momencie pojawia się konieczność personalizowania komunikatów marketingowych. Aby przeprowadzić reklamę, przy pomocy której skutecznie rozprawimy się z konkurencją trzeba przygotować działania, które przyciągną uwagę grupy docelowej.
Dotychczas przeprowadzone badania pokazują, że użytkownicy choć niechętnie podchodzą do reklam, to nie chcą całkowicie rezygnować z ich otrzymywania. Dodatkowo zaznaczają, że chcieliby sami decydować o częstotliwości ich otrzymywania, a także otwarcie mówią, że personalizacja ze względu na imię, płeć czy wiek nie wystarczy do pozyskania ich jako klienta. Dobrzy marketerzy powinni doskonale zdawać sobie sprawę z tego, jakie działania poczynić by pozyskać nowych klientów.
Zalety hiperpersonalizacji
Głównym zadaniem marketingu hiperpersonalizowanego jest swego rodzaju przewidywanie na podstawie zaobserwowanych zachowań i czynów konsumentów ich potrzeb i preferencji zakupowych. Przykładowo, skuteczną hiperpersonalizacją będzie skierowanie reklamy karmy dla psów dla właścicieli psów czy reklamy kosiarek dla ludzi posiadających tereny, które wymagają koszenia. Nic tak przecież nie denerwuje, jak przeglądanie reklam produktów, które nie są nam do niczego potrzebne. Dodatkowo należy systematycznie obserwować działania odbiorcy, czyli jakie strony przegląda oraz jakie produkty najczęściej lądują w jego koszyku.
Zgodnie z tym co twierdzi William Holeksa z jednej z najpopularniejszych londyńskich agencji marketingowych Internetum (https://www.internetum.com/marketing/), media cyfrowe są idealnym środowiskiem do przeprowadzania skutecznych działań marketingowych. I nie ma żadnych przeciwwskazań, by się z nim tutaj nie zgodzić. Wystarczy jedynie rzetelna wiedza o tym, jak tego dokonać.