konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Jak adwokat ma kreować swój pozytywny wizerunek i przyciągać nowych klientów?

Przeczytany: 964 razy
Dodany: 2017-03-10 08:48:59
Aktualizowano: 2017-03-10 08:53:03

Zgodnie z kodeksem etyki adwokackiej, nie można reklamować pracy kancelarii adwokackiej. Jak zatem adwokat może budować swój pozytywny wizerunek nienaganną reputację, aby skutecznie przyciągać nowych klientów?

Zakaz reklamy dla kancelarii

Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu, jaki został uchwalony przez Naczelną Radę Adwokacką 10 października 1998 roku, zawiera jasne ograniczenia dotyczące reklamy w działalności adwokatów. Generalnie przedstawiciele takiego zawodu w ogóle nie powinni się reklamować. Prawnik Olsztyn nie może zamieścić ogłoszenia w lokalnej prasie pod tytułem „Oferuję usługi prawnicze”, ani w innych środkach masowego przekazu. Nie może reklamować swojej osoby czy działalności kancelarii podczas wystąpień w mass mediach, ani redagować relacji prasowych, radiowych, telewizyjnych ze spraw, w których brał udział i udzielał pomocy prawnej. Adwokat ma zakaz inspirowania relacji dziennikarskich w środkach masowego przekazu oraz nie powinien komentować w nich prowadzonej przez siebie sprawy.

Zbiór Zasad Etyki nie pozwala na pozyskiwanie przez adwokatów klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu, między innymi przez jakichkolwiek pośredników. Radcom prawnym i adwokatom nie wolno narzucać swoich usług i przyciągać klientów w sposób sprzeczny z zasadami lojalności względem kolegów po fachu.

Jak można budować pozytywny wizerunek w zawodzie adwokata?

Pomimo faktu, że tradycyjna reklama adwokata jest zabroniona, to może on budować w sposób świadomy i skuteczny swą silną markę osobistą. Jak podkreśla specjalista od personal brandingu Piotr Grządziel, adwokat powinien kreować swój wizerunek jako uczciwego fachowca, który bierze odpowiedzialność za swoje dobre imię i interes klientów. Adwokat nie powinien robić niczego, co mogłoby wpłynąć na zmniejszenie jego szacunku do samego siebie. Nie może składać obietnic niemożliwych do spełnienia, czy powoływać się na układy czy znajomości, celem załatwienia danej sprawy.

Dopuszczalne jest informowanie potencjalnych klientów o działalności adwokata. Można zamieścić np. w prasie jednorazową informację o rozpoczęciu działalności zawodowej kancelarii, zmiany jej siedziby czy nazwiska adwokata. Dopuszcza się ponadto umieszczenie na budynku, w którym adwokat prowadzi swoją praktykę, stosownego szyldu, ale jego wielkość i treść powinny odpowiadać szczegółowo określonym wymaganiom, jakie zostały przyjęte przez właściwą radę adwokacką.

Zakazane jest publikowanie wyników pracy adwokata, o wygranych sprawach, czy miejsc zajętych w prowadzonych przez różne organizacje rankingach prawniczych. Informacje zawierające ocenę jakości świadczonych usług będą bowiem potraktowane jako forma klasycznej reklamy, a więc zabronione przez kodeks etyki prawniczej.

Adwokat zawsze powinien dbać o swoje dobre imię, nie dopuszczać do sytuacji dwuznacznych pod względem moralności. Niedopuszczalne jest z jego strony publikowanie np. w serwisach społecznościowych zdjęć czy treści, które mogłyby go ośmieszyć, choćby i dotyczyły wyłącznie sfery prywatnej jego życia.

Wysłane 2017-03-10 08:48:59 przez M-S-M
adwokatprawoprawnikPrawnik Olsztynkrawczynska.euwp
Artykuły powiązane z powyższym
Co należy wiedzieć o wydziedziczeniu?
Wysłano 2020-10-07 10:41:45
Wszyscy muszą pamiętać o tym, że wydziedziczenie jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach. W przepisach znaleźć można trzy przyczyny takiego zjawiska.
Ostatnio bardzo głośno jest o nowych rozporządzeniach, które znacznie zaostrzają przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Szczególnie RODO stanowi przedmiot wielu dyskusji. Pracodawcy muszą w swoich firmach stosować się do nowych przepisów i zapewnić wszystkie potrzebne narzędzia do ich przestrzegania. Bardzo ważne jest, aby pracownicy dokładnie wiedzieli jak postępować na przykład z dokumentami czy ich archiwizacją, a firma musi dostosować swoją politykę prywatności i procedury wewnętrzne w myśl nowo wprowadzonych ustaleń. Jak wdrożyć RODO i inne przepisy?
W ostatnich latach, w dużych i mniejszych miastach, powstają kolejne kancelarie adwokackie i radcowskie, reprezentujące swoich klientów w procesach sądowych, postępowaniach administracyjnych czy sprawach podatkowych. Coraz bardziej zbiurokratyzowana rzeczywistość sprawia, że bez fachowej pomocy adwokata, radcy prawnego czy doradcy podatkowego, firmy i osoby prywatne z trudem mogą sprostać licznym przepisom i obowiązkom nakładanym na nich przez kolejne ustawy. Z pomocą przychodzą także prawnicze portale internetowe, oferujące swoim klientom kompleksowe porady prawne online. Czy warto z nich korzystać? Dla kogo internetowa porada prawna będzie lepszym rozwiązaniem niż wizyta w kancelarii adwokackiej?
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY