Według przeprowadzonych badań aż 86% klientów ceni sobie przede wszystkim jakość produktów. Wysoka jakość produktu, serwis czy gwarancja to podstawowe elementy, na jakie zwracają uwagę klienci. W dobie silnej konkurencji ciężko uzmysłowić klientowi, że sprzedawane produkty lub promowane usługi są najwyższej jakości, gdyż ocena sprzedawcy jest zawsze subiektywna. Aby klient mógł dokonać obiektywnej oceny, musi zapoznać się z samym produktem lub otrzymać obiektywną ocenę od zewnętrznej instytucji. Taką ocenę może zagwarantować EUROPEAN QUALITY CERTIFICATE®. Certyfikat jest przyznawany przez Fundację Qualitas i nie można go nabyć drogą handlową. Jest gwarancją najwyższej jakości produktów, ponieważ jego otrzymanie jest poprzedzone restrykcyjną weryfikacją wnioskującej firmy. Jak wygląda składanie wniosku? Jak przebiega weryfikacja? Co daje godło i jak je wykorzystać? Odpowiadamy!
EUROPEAN QUALITY CERTIFICATE®
Certyfikat jest nowatorską kontynuacją programu Certyfikat JAKOŚĆ ROKU®. Od ponad 12 lat nagrodzono ponad 1000 laureatów. Jego zaletą jest poszerzenie zakresu oddziaływania. Wcześniejszy program dotyczył głównie terytorium kraju, a obecnie jest rozpoznawalny również w Europie. Jego głównym zadaniem jest podkreślenie wysokiej jakości oferowanych towarów i usług, ale także wewnętrznego i zewnętrznego kontaktu firmy z otoczeniem. EUROPEAN QUALITY CERTIFICATE® jest nagrodą za nieustanną pracę nad poprawą jakości firmy i nie można go nabyć.
Kto może się ubiegać o EUROPEAN QUALITY CERTIFICATE®?
O certyfikat może ubiegać się każda firma, działalność gospodarcza, niezależnie od swoich gabarytów i zasięgu działania. Certyfikat służy podkreśleniu jakości działalności, a nie skuteczności marketingowej. Certyfikat mogą zdobyć nie tylko firmy, ale również uczelnie, instytucje naukowe, jednostki samorządowe i pozarządowe. Główne kategorie przyznawania Godła EUROPEAN QUALITY CERTIFICATE® to: produkt, usługa, innowacja, ekologia i nauka. Przestrzeń biznesowa ulega dynamicznym zmianom, dlatego Fundacja Qualitas nieustannie wprowadza nowe kategorie.
Ja wygląda złożenie wniosku i weryfikacja?
Certyfikat wręczany jest na corocznej Gali Finałowej Europejskiego Kongresu Jakości. EUROPEAN QUALITY CERTIFICATE® jest prestiżową nagrodą świadczącą o wysokiej jakości firmy, dlatego nie ma możliwości jego nabycia drogą handlową. Nagroda straciłaby swoją wiarygodność i prestiż, gdyby można byłoby ją zakupić i sygnować jej logiem produkty niskiej jakości. Aby zostać laureatem prestiżowej nagrody, należy złożyć stosowny wniosek do fundacji. Wybiera się jedną z dostępnych kategorii. Do wyboru są: PRODUKT, USŁUGA, INNOWACJA, EKOLOGIA, NAUKA, ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ. We wniosku wskazywane są dane firmy, a dalsza jego część dotyczy pytań otwartych (samoocena, stosunki z pracownikami etc.). Następnym krokiem jest dołączenie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami do US czy ZUS. Firma ubiegająca się o certyfikat musi spełnić ten wymóg, ponieważ nie może prezentować wysokiej jakości, kiedy nie jest terminowa. Następnie po weryfikacji wniosku Fundacja Qualitas zleca swoim ekspertom audyt firmy, co ma na celu zweryfikowanie przekazanych danych oraz ocenę jakości oferowanych towarów czy usług. O wynikach weryfikacji firma jest informowana telefonicznie lub przez e-mail. W przypadku braku pozytywnej weryfikacji fundacja oferuje pomoc ekspertów w dziedzinach wyznaczonych do poprawy.
Otrzymanie i wykorzystanie godła
Pozytywna weryfikacja jest równoznaczna z otrzymaniem certyfikatu. Po otrzymaniu EUROPEAN QUALITY CERTIFICATE® na corocznej Gali Finałowej Europejskiego Kongresu Jakości należy je również odpowiednio wykorzystać. Można to uczynić w działach marketingowych, produktowych czy wizerunkowych lub kampaniach reklamowych.
Jedną z form promocji jest wykorzystanie godła na etykietach, opakowaniach czy produktach. Logo potwierdzi wysoką jakość oferowanych towarów. Inną metoda promocji godłem jest umieszczenie go na własnej stronie internetowej. Obecnie znaczna część oferowanych usług i towarów jest nabywana drogą internetową. Jak dowodzą badania ilość smartfonów obecnie przekracza ilość użytkowników, co jednoznacznie pokazuje, że promowanie godła na swojej stronie powoduje, że jest to jedna z najlepszych form podkreślenia wysokiej jakości firmy. Idąc dalej tym tropem, godło można umieścić w mediach społecznościowych na popularnych stronach. Oczywiście nie można zapomnieć o promocji godłem w kontakcie z klientami w formie katalogów, listów czy nawet na fakturach firmowych. Logo powinno być obecne niemal w każdym obszarze działalności firmy, nawet w reklamach internetowych czy telewizyjnych.
Otrzymanie Godła zwiększa prestiż firmy i zdobywa zaufanie klientów. Należy pamiętać, że otrzymanie samego certyfikatu należy poprzeć odpowiednią promocją, aby klienci mieli świadomość jego posiadania.
Sprawdź naszych laureatów na stronie : http://europeanquality.eu/