Duża konkurencja na rynku, która obserwowana jest niemal w każdej branży, przyczynia się do konieczności szukania nowych form wyróżnienia firmy na tle innych oraz świeżych metod promocji marki. Ważne jest, by reklama nie była nachalna i kojarzyła się z czymś przyjemnym. Jest to związane z powszechnym kryzysem reklamy, wywołanym brakiem poczucia zaufania potencjalnego odbiorcy do treści marketingowej. Przyczynił się do tego wszędobylski przekaz reklamowy, który z powodu swojego nadmiaru, zaczął męczyć i przestał wywiązywać się ze swojego zadania. Pendrive na zamówienie noszący logo danej marki, to subtelna forma zaistnienia firmy w świadomości odbiorcy.
Subtelna reklama
Pendrive'y z nadrukiem firmowym coraz częściej przekazywane są jako darmowe gadżety i dzięki temu krążą wśród wielu osób i środowisk. To idealna forma marketingowego przekazu, który dociera do odbiorcy w sposób subtelny i niejawny. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy, nie zachęca wprost do kupienia lub skorzystania z usługi danej marki, dlatego, nie odstrasza już przy pierwszym kontakcie. Dzięki obcowaniu z logo danej firmy, odbiorca wytwarza w swojej podświadomości pozytywne skojarzenie z przedsiębiorstwem.
Tego typu reklama wywołuje sympatyczne odczucia, emocjonalną więź i zaufanie. Ważne jest także poczucie ciekawości. Każdy, kto otrzyma taki przedmiot na pewno zechce sprawdzić czym się zajmuje firma, której logo obserwuje. Dzięki temu, istnieje duża szansa, że kiedy będzie potrzebował produktu lub usługi z danej branży, skorzysta właśnie z oferty tej firmy.
Dowolny kształt idealnie zwróci uwagę
Świetnym środkiem przekazu marketingowej treści jest pendrive w kształcie przedmiotu kojarzącego się z działalnością danej firmy. Wzmaga on poczucie sympatii do marki ze względu na atrakcyjny wygląd przedmiotu i niecodzienną formę, a także wzmaga zapamiętanie danego brandu oraz odpowiednie scalenie go z branżą, dzięki odbieraniu wizualnego bodźca, który bezpośrednio nawiązuje do profilu działalności.
Ważne, by kształt obudowy łączył się semantycznie z charakterem firmy. Dla przykładu, firma zajmująca się sprzedażą maszyn rolniczych, może wypuścić reklamowe pendrive'y w postaci traktora (albo jako w przykładzie tutaj: pendrivy-reklamowe.pl ). Wyjście usb mogłoby się znajdować pod ściąganą pokrywą silnika.