Organizacja konferencji a koronawirus
Organizatorzy konferencji branżowych muszą zmagać się z bardzo trudną dla nich rzeczywistością. Z jednej strony mamy bowiem realną szansę na to by w 2021 roku branża konferencyjna ruszyła się z marazmu, mając na uwadze fakt, że pierwsze szczepienia przecie COVID-19 mają być dostępne już od stycznia. Z drugiej strony jednak model pracy zdalnej i ograniczenia kontaktów między ludzkich tak mocno zadomowił się już w naszej świadomości, że wielu z potencjalnych uczestników konferencji wciąż jeszcze wzbraniać się będzie przed udziałem w tego typu wydarzeniach. Kontakty biznesowe z pracownikami, kierownictwem, z klientami i kontrahentami przeniosły się w dużej mierze do sieci, przybierając formę wideokonferencji. Zamiast spotkań na żywo wybieramy live streaming. Czy tą drogą podążać ma branża konferencyjna? Jak ugryźć organizację konferencji online? Jak sprawić by była atrakcyjna dla potencjalnych odbiorców?
Live streaming konferencji w Polsce
Live streaming konferencji w naszym kraju dawno już postawił pierwsze kroki. Niemniej wciąż jest traktowany raczej jako ciekawy dodatek do wydarzenia na żywo niż alternatywa biznesowa. Nie brakuje jednak wydarzeń, które już zapowiedziały organizację konferencji w 2021 roku w formie transmisji online np. I love marketing & business czy Legal Marketing Day. Obecnie dostępne na rynku oprogramowanie umożliwia organizacje odpłatnych konferencji online i tworzenie wielu bardzo różnorodnych pakietów dostępu dla uczestników, co może zainteresować tych, którzy nie do końca przekonani są do tej formy wydarzenia.
.jpg)
Jak ugryźć konferencję online?
Wydawać by się mogło, że organizacja konferencji online to wydarzenie o wiele mniej angażujące niż organizacja konferencji na żywo. Wyzwań, którym trzeba stawić czoła jest jednak sporo. Na co warto się przygotować? Jakie kwestie warto przemyśleć?
- Nakładające się prelekcje – wiele popularnych konferencji realizowanych jest z udziałem bardzo szerokiej palety prelegentów. Im więcej prelegentów, tym więcej prelekcji, a konferencja nie może przecież trwać tydzień. By zmieścić się w 2 dniach panele często nakłada się na siebie, dając użytkownikom wybór. Organizując konferencję online trzeba o tym pamiętać i zawczasu przemyśleć to na jakich zasadach zorganizowany ma być dostęp. Jak użytkownicy mają wybierać prelekcję, jak można rozwiązać to systemowo. Przygotowanie tej kwestii jest szczególnie ważne, gdy organizowana przez nas konferencja ma być odpłatna.
- Różne pakiety dostępu – przygotowując wiele różnych pakietów subskrypcji można w stosunkowo prosty sposób zwiększać zyski z dostępu do sygnału wideo. Nie każdy uczestnik będzie chciał lub mógł uczestniczyć w całym wydarzeniu. Warto przygotować pakietu umożliwiające dostęp do pojedynczego panelu, całego dnia prelekcji lub całego wydarzenia.
- Obsługa płatności – konferencje realizowane w formie transmisji online mają to do siebie, że żady z nas może być ich uczestnikiem, nieważne gdzie aktualnie się znajduje. Nie każdy uczestnik będzie mieć rachunek prowadzony w polskiej walucie. Warto zaopatrzyć się w system obsługujący płatności w co najmniej kilkudziesięciu najbardziej popularnych walutach.
- Help desk – wiara w to, że wszystko pójdzie dobrze bywa złudna. Choćbyśmy się nie wiem jak starali, to wszędzie gdzie aktywność podejmuje tzw. czynnik ludzki zdarzają się problemy. Dziś od organizatorów wydarzeń online w formule Pay per view wymaga się by obsługa reklamacji, zapytań od uczestników oraz zwrotów musi być realizowana w trybie natychmiastowym. Obsługa posprzedażowa bardzo mocno wpływa na ocenę jakości wydarzenia.
Źródło: https://streamonline.pl/