konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Pozycjonowanie stron internetowych: słowo o roli słowa

Przeczytany: 1101 razy
Dodany: 2016-12-19 14:11:34
Aktualizowano: 2016-12-19 14:13:46

Sieć internetowa zaczynała swoją karierę jako medium czysto tekstowe. Dzisiaj słowo w internecie pełni wiele funkcji i wciąż, mimo panowania ery YouTube, jest ważnym nośnikiem przekazu. W tym artykule dowiesz się, jakie znaczenie ma tekst dla wyszukiwarki Google i jak tworzyć artykuły skuteczne w pozycjonowaniu stron internetowych.

Pozycjonowanie stron i Google: trudny związek

W pozycjonowaniu (SEO) chodzi o umieszczenie witryny na jak najwyższym miejscu listy wyników wyszukiwania, aby internauci (potencjalni klienci) łatwo do niej dotarli. Z oferty agencji SEO korzysta coraz więcej firm wiedzących, że nieobecność w świadomości użytkowników wyszukiwarki to krótka droga do problemów – spadku zysków i braku klientów.

Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie było łatwiejsze. Prostszy mechanizm wyszukiwarki ułatwiał kształtowanie rankingów stron niewyszukanymi sposobami – na przykład poprzez umieszczenie na stronie ogromnej ilości stron kluczowych. Dzisiaj Google jest o wiele bardziej wyrafinowane i wymagające, więc zmieniły się też metody i techniki pozycjonowania. Rosnące oczekiwania jednego z partnerów (Google) zmuszają drugą stronę (agencja SEO) do coraz większych wysiłków, aby związek mógł trwać w zgodzie. Jedna z „zachcianek” Google dotyczy właśnie treści na stronę.

Treść w TOP3 czynników rankingowych Google i nowy SEO copywriting

Google ujawniło, że spośród dwustu czynników wpływających na pozycje stron treść (content) jest jednym z trzech najważniejszych. Ale wyszukiwarka ma dziś wysokie wymagania w tej kwestii. Zmiany w algorytmach działania Google z 2011 roku (algorytm Panda) i 2013 (algorytm Koliber) przeniosły środek ciężkości przy ocenie treści z ilości słów kluczowych na wartość tekstu – unikalność i przydatność dla czytelników. Mówiąc potocznie: teksty muszą być czytane i lubiane (naturalnie linkowane), aby miały swoją moc SEO.

Do 2011 roku tworzenie treści pozycjonujących witryny (SEO copywriting) sprowadzało się do uzupełniania pustych miejsc między frazami kluczowymi ciągami znaków, niekoniecznie w zgodzie z logiką czy jakością. SEO Copywriterem mógł być każdy, kto posiadał umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze. Zdolność ekspresowego wypluwania słów kluczowych ubranych w strzępki zdań-wypełniaczy decydowała o efektywności copywritera.

Zmiana algorytmów wpłynęła na profil zawodowy copywritera. Kiedy jasnym stało się, że Google promuje teksty, które poza ilością znaków posiadają merytoryczny sens i są atrakcyjne w odbiorze (i są wzbogacone w naturalnie umieszczone linki, frazy kluczowe, zdjęcia czy grafiki), zmienił się zestaw umiejętności wymaganych do tworzenia tekstów SEO. Agencje pozycjonujące strony internetowe zaczęły poszukiwać copywriterów potrafiących naprawdę pisać pożyteczne teksty, a nie tworzących ciągi znaków.


 

 

Jaki tekst polubi wyszukiwarka?

Dzisiaj treść, która spodoba się wyszukiwarce to taka, którą docenią przede wszystkim użytkownicy. Wspomniane już implementacje Panda i Koliber oraz ostatnio (w 2015 roku) włączenie do analizy zapytań sztucznej inteligencji RankBrain sprawiły, że faworyzowane są czynniki decydujące o jakości i wartości tekstu. Oczywiście słowa kluczowe wciąż są ważne, ale Google wymaga stosowania ich w sposób naturalny, zgodnie z zasadami danego języka.

Polski jest językiem fleksyjnym, więc kluczowe frazy powinny być odmieniane przez liczby i przypadki. Miłe oku wyszukiwarki jest stosowanie synonimów czy wynikające z kontekstu rozdzielanie fraz. Umiar też jest ważny – słowa kluczowe upakowane w co drugim zdaniu na pewno nie spowodują wzrostu pozycji strony.

Warto popracować nad tekstem od strony technicznej. Podzielić na logiczne akapity, opatrzyć nagłówkami, wyróżnić wstęp, dodać podsumowanie. Częstym błędem jest tworzenie artykułów, które nie zawierają tych sekcji i są zwartą masą znaków odrzucającą od lektury już na wstępie (którego i tak w tekście brak).

Każdy tekst SEO musi być unikatowy. Pożyczanie treści z innych miejsc w sieci to łatwy sposób na spadek rankingu strony w Google. Jeśli artykuł będzie do tego oryginalny – wyróżniający się tematem lub formą, zaskakujący, ciekawy, nowatorski – to świetnie. Dobrym pomysłem jest tworzenie treści odpowiadających na zapytania użytkowników wyszukiwarki. Mają one większą szansę na przeczytanie, gdy rozwiązują realne problemy internautów, wyrażone w formie zapytań do Google. Dodatkowo z punktu widzenia SEO używamy wtedy fraz z długiego ogona – czyli m.in. wyrażonych w formie naturalnych zapytań („gdzie tanio i smacznie zjeść w Białymstoku?”).

Słowo na koniec – SEO copywriting dla ludzi, nie dla robotów

Rola słowa w internecie w sprzedaży i promocji jest nie do przecenienia. Przy działaniach SEO w pozycjonowaniu stron internetowych, dobry copywriting to przede wszystkim jakość i użyteczność. Należy znać zasady SEO i czynniki rankingowe wpływające na teksty i umieć je stosować, ale najważniejszym czynnikiem jest czytelnik. Umiejętnie przygotowana treść dostarczy mu informacji, których szuka, a zadowolenie z tego wynikłe pozwoli łatwo zmienić czytelnika w naszego klienta.

Tekst przygotowany przez agencję Gogler Białystok.

Wysłane 2016-12-19 14:11:34 przez M-S-M
wppozycjonowanie stronSEO copywritingSEOAgencje pozycjonujące strony internetoweGogler Białystokgogler.pl
Artykuły powiązane z powyższym
Co to jest feedback w Agencji PR?
Wysłano 2022-07-14 11:50:26
Wiele firm dosyć nieufnie podchodzi do współprac z agencjami PR i SEO. Wśród najczęstszych obaw, o których wspominają przedsiębiorcy, powtarza się obawa przed tym, czy w agencji PR, faktycznie będą płacić za efekty.
Naprawdę trzeba zapłacić za audyt SEO? Nie można po prostu rozpocząć pozycjonowania? Właściwie można, ale to tak, jakby naprawę samochodu zacząć od wymiany elementy losowo wybranego z listy wyposażenia. Da się? Owszem, ale zanim usterka zostanie usunięta, budżet na pewno się skończy.
Wyposażenie biura dla start-upu
Wysłano 2018-03-26 12:42:57
Zakładając start-up, warto pamiętać, że dobrze urządzona przestrzeń sprzyja kreatywności, która jest w tej branży najważniejsza. Dobrze urządzone biuro pozytywnie wpływa także na motywację pracowników oraz ich wzajemną integrację. Nie można zapominać, że przestrzeń powinna być także wygodna oraz spełniać warunki bezpieczeństwa i higieny pracy.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY