konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Social media policy – Bhp XXI wieku

Przeczytany: 1192 razy
Dodany: 2010-07-23 10:28:44
Aktualizowano: 2010-07-23 10:29:29

99 procent polskich firm nie ma social media policy - zasad regulujących obecność firmy i jej pracowników w social media. Od dzisiaj w 1 procencie tych, których social media policy mają, jest także agencja Publicon.

- Social media przestały być tylko zabawą dla nastolatków, a stały się nową formą komunikacji także z klientami obecnymi i potencjalnymi, a także - kontrahentami. Dlatego opracowanie zasad korzystania ze społecznej sieci to Bhp XXI wieku -  mówi Szymon Sikorski, dyrektor generalny  wrocławskiej agencji Publicon.

Dla większości firm sprawa używania social media w godzinach pracy jest oczywista - nie można. Dostęp do Facebooka i nk.pl blokują urzędy i prywatne firmy. Tymczasem, całkowita izolacja na osiem godzin ze świata socialmediowego, w sytuacji, gdy komunikacja toczy się w real time, jest obecnie nie do pomyślenia. Social media policy reguluje zarówno działania w ramach oficjalnego konta firmy, jak również - aktywność w społecznościach pracowników firmy. Ich wizerunek w portalach społecznościowych (także po godzinach!) wpływa na budowanie wizerunku całej firmy. Pracownicy komunikują bowiem kulturę firmy, podkreślają swoje zaangażowanie i znawstwo branży.  Pokazują, że żywo interesują się tym, co się w branży dzieje i mają na ten temat sporą wiedzę.

Szymon Sikorski nie zabronił swoim pracownikom korzystania z Facebooka, choć przyznaje, że to prawdziwy pożeracz czasu: - Aktywność na Facebooku polegająca na promowaniu działań firmy wśród tych znajomych, którzy nie są fanami Publiconu na Facebooku jest jak najbardziej pożądana Nie będzie jednak tolerancji dla dojenia krów na Farmville w godzinach pracy - zapowiada.

Social media policy wskazuje też dobre praktyki i zalecenia, jakie powinni wziąć pod uwagę pracownicy także po godzinach. Chodzi o to, by pamiętać, że w social mediach granica między tym, co prywatne, a tym, co służbowe, jest płynna. Dlatego należy myśleć o tym, co umieszcza się na swoim facebookowym profilu. Klient może nie mieć zaufania do osoby, która zamieszcza swoje zdjęcia z suto nakrapianej imprezy - nawet jeśli ta osoba zazwyczaj nie imprezuje.

Social media to nowa era prywatności - nie możemy mieć już wielu funkcjonalnych tożsamości - innej do pracy, innej dla znajomych z klubu sportowego. Brak rozwagi w tym, co zamieszcza się na Facebooku kosztował już wiele osób utratę pracy czy intratnych kontraktów.  "New York Times" przytacza w niedzielnym magazynie historię 25-letniej amerykańskiej nauczycielki, sfotografowanej na imprezie w przebraniu pirata, z butelką piwa w ręce. Fotografia została podpisana "Pijany pirat". Szkoła zarzuciła nauczycielce deprawowanie nieletnich i promowanie spożywania alkoholu. 25-latka natomiast oskarżyła szkołę o zamach na jej wolność słowa gwarantowaną przez pierwszą poprawkę konstytucji. Sąd wydał jednak precedensowe orzeczenie stwierdzające, że w opisanym przypadku zarzut naruszania wolności słowa, nie ma zastosowania. Ilustruje to zamianę w postrzeganiu "prywatności" naszego wizerunku w social mediach. W Polsce - choć firmy masowo zaczynają działalność na Facebooku - nie regulują zasad korzystania z social mediów przez pracowników.

 

Publicon postanowił pójść krok dalej i oprócz Facebooka, uregulował obecność swoich pracowników w serwisie geolokalizacyjnym Foursquare. - Przyszłość social media to lokalizacja, lokalizacja, i jeszcze raz lokalizacja - mówi Magdalena Górnicka, social media manager w Publiconie - dlatego chcemy być obecni w serwisie będącym "the next big thing" społecznej sieci od samego początku.

W Foursquare jest utworzona lokalizacja siedziby agencji Publicon i każdego dnia, pracownicy Publiconu "meldują się" na Foursquare.  Czyżby alternatywa dla karty obecności? Na pewno zdecydowanie bardziej przyjemna.

Social media policy agencji Publicon można znaleźć

 na  http://www.slideshare.net/publicon/social-media-policy

Więcej o social media policy można dowiedzieć się na blogu http://socialmedia.publicon.pl/

Przykłady social media policy największych amerykańskich firm zebrane są w katalogu

na stronie http://socialmediagovernance.com/policies.php

 
Źródło: PR

Wysłane 2010-07-23 10:28:44 przez M-S-M
Social mediaFacebook
Artykuły powiązane z powyższym
W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY