konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Kultura (w) danych


W przeciwieństwie do przedstawicieli świata biznesu, instytucje kultury i organizatorzy wydarzeń w swoich działaniach i przy podejmowaniu decyzji rzadko korzystają z danych. Czego moglibyśmy się dzięki nim dowiedzieć o uczestnikach wydarzeń? Czy zrozumiemy w ten sposób lepiej, jak kultura wpływa na rozwój miasta? Jak skutecznie promować wydarzenia w kulturze nadmiaru?

Połączyliśmy siły badaczy kultury, projektantów i programistów, by sprawdzić, na ile cyfrowe narzędzia bazujące na danych mogą nam pomóc w zbadaniu wydarzeń kulturalnych i ich roli w ożywianiu śródmieścia. Przez rok badaliśmy publiczność kilkudziesięciu dużych i mniejszych wydarzeń, nasze ankiety wypełniło niemal cztery tysiące osób. Zgromadziliśmy dane z serwisów informacyjnych i mediów społecznościowych na temat kilku tysięcy eventów odbywających się od 2010 roku w Katowicach.

Sprawdziliśmy, jak działania kulturalne są promowane i komentowane w Sieci: w serwisach informacyjnych i na Facebooku. Używaliśmy danych z Map Google, by zmierzyć czas dojazdu do instytucji różnymi środkami komunikacji i przekonać się, czy mieszkańcy dalszych dzielnic nie są odcięci od kultury. Stworzyliśmy aplikację pozwalającą zweryfikować, ile osób rzeczywiście wzięło udział w eventach, którymi interesowali na Facebooku. Te same dane posłużyły nam też do przeprowadzenia analizy sieciowej pokazującej, jakie wydarzenia i instytucje mają tych samych odbiorców.

Wyniki naszego badania przedstawimy na wystawie w formie wizualizacji, map i narzędzi do eksploracji danych pozwalających na samodzielne zgłębianie wiedzy o przemianach dokonujących się w mieście dzięki kulturze.

Podczas konferencji eksperci z Polski i zagranicy opowiedzą m.in. o tym, (a) jak połączyć tradycyjne metody badania kultury z analizą dużych zbiorów danych z Sieci, przede wszystkim z mediów społecznościowych, (b) jak wydarzenia kulturalne (oficjalne i oddolne) wpływają na rozwój miasta, (c) jak media społecznościowe tworzą usieciowioną sferę publiczną, wpływając na kulturę miejską poprzez różne formy zaangażowania i uczestnictwa, (d) jak pracować z danymi w interdyscyplinarnym zespole, zachowując otwartość i stosując narzędzia szybkiego prototypowania, (e) w jaki sposób i jakie narzędzia do analizy i wizualizacji danych wykorzystać do badania oraz prezentacji skomplikowanych zagadnień, takich jak życie kulturalne miasta.

Wreszcie damy uczestnikom wydarzenia szansę przetestowania w praktyce przedstawianych narzędzi i zagadnień. W ramach kilkunastu warsztatów pokażemy m.in. w jaki sposób przygotować badanie odbiorców, jak stosować metody pracy projektowej, jak analizować dane sondażowe, na czym polega storytelling bazujący na danych i jak tworzyć wizualizacje, a także jak opracować specyfikację dla firmy wdrażającej dla nas cyfrowe narzędzia.



Opłata: Wstęp wolny

Początek konferencji: 2017-12-01
Koniec konferencji: 2017-12-03
dodaj konferencję do: wykop.pl
Lokalizacja konferencji :

Katowice Miasto Ogrodów
Plac Sejmu Śląskiego 2
40-032  Katowice
Śląskie

Organizator konferencji:

Medialab Katowice
ul. Plac Sejmu Śląskiego 2
40-032  Katowice
woj. Śląskie

Telefon: 32 609 03 00
Fax: 
info@medialabkatowice.eu








  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY